מיתוג חברות
זמן קריאה: 2 דקות

מיתוג חברות: "סופרי הצללים" של המותגים המובילים

שאלתם את עצמכם פעם מה עומד מאחורי מותג מצליח? אז התשובה לכך היא קודם כל אנשי מקצוע המתמחים במיתוג חברות ואם הנכם בעלי עסק כדאי מאוד שתכירו אותם.

 

אם נבחן רגע את המשמעות של המילה "מותג" אז נראה שהיא למעשה מתייחסת לסמל או סימן שמזוהה עם חברה, שירות, או מוצר. לכאורה, זה נשמע נורא סתמי או גנרי, אבל בפועל מאחורי המותג הזה שאנו באופן אוטומטי מקשרים לחברה ספציפית עומד עולם ומלואו, גם מצד החברה וגם מצד הלקוחות. מה הכוונה? ובכן מצד החברה, כל לוגו כזה שאתם רואים ומכירים הוא תוצאה של תהליך מחושב, מתוכנן, מוקפד ובעיקר מכוון. לעומת זאת, כשמדובר בלקוחות, המותג לא פעם מעורר באופן אינסטינקטיבי סוג של רגש או זיקה לחברה ולמוצרים שאותם הוא מייצג. כך או כך, בניגוד למה שרבים חושבים, ובמיוחד בימינו, לא מדובר באיזשהו תהליך אורגני שקורה מתוך עצמו, אלא באסטרטגית שיווק שנבנית בזהירות ובתכנון מדויק על ידי מומחים העוסקים במיתוג חברות כאשר המטרה שלהם היא לייצר קורלציה חיובית בין מותג מסוים לקהלי היעד של החברה שעומדת מאחוריו. כיצד עושים זאת ומדוע מיתוג חברות הוא קריטי לעסקים? בואו נמשיך.

 

הסיפור שמאחורי המותג

כל מותג שאתם רואים, מכירים, אוהבים, או מעדיפים הוא "תוצר" שמאחוריו עמלו לא מעט אנשי מקצוע המתמחים במיתוג חברות. מהצבע של המותג והצורה שלו ועד האסוציאציה שהיא מעלה בקרב אנשים, שום דבר אינו מקרי, וכל אלמנט מבוסס על תהליך של מחקרים, איסוף נתונים, גרפיקה, ואפילו פסיכולוגיה, כל זאת כדי לייצר את הנרטיב המדויק שיגרום ללקוחות הפוטנציאליים להתחבר אליו כמה שיותר. לדוגמא, בואו ניקח את הלוגו והמותג של טינדר, אפליקציית הפנויים פנויות (ומה שביניהם!) שכבשה את העולם. למראית עין נדמה שמדובר בלהבה כתומה וחסרת מחשבה עם שם קליט ונחמד, לא כך? בפועל? טינדר זו מילה לועזית שמשמעותה היא "ניצוץ", הלוגו הכתום מייצג להבה, והמשמעות היא בעצם לייצר "ניצוץ" או לחילופין "להבה" בין שני אנשים. מעבר לכך? גם לצבע הכתום יש השפעה עצומה בפן הפסיכולוגי וזאת מכיוון שלעתים קרובות אנשים מקשרים כתום עם אופטימיות, ביטחון עצמי, התלהבות, חום ונעימות, ואסוציאציות אלו אמורות להעניק תעוזה ואומץ, שני אלמנטים שמאוד נדרשים בקרב קהלי היעד של האפליקציה. בשורה תחתונה, מיתוג זה הרבה יותר מלוגו, אלא מדובר ב"משמעות" שחודרת לתודעה ותפקידה לעורר רגשות חיוביים הקשורים בדרך אחת או אחרת למוצר.

 

מדוע התהליך של מיתוג חברות מקצועי חשוב לכל עסק?

למיתוג חכם יש השפעה ישירה על ההצלחה של העסק. מדוע? קודם כל מכיוון שמיתוג נכון מסייע לעסקים לבדל את עצמם מהמתחרים שלהם ולעצב לעצמם זהות מותג המייחדת אותם בקרב הלקוחות. סיבה נוספת ועיקרית היא שמותג חזק הולך יד ביד עם אמינות, וכאשר לקוחות סומכים על מותג מסוים, הם מפתחים אליו נאמנות ונוטים לבחור בו על פני חברות אחרות שהם פחות מכירים. בנוסף, כאשר חברה מצליחה למתג את עצמה כבעלת ערך נוסף על פני חברות ועסקים הפועלים באותה נישה, זה מאפשר לה לגבות מחירים גבוהים יותר ובכך להגדיל את הרווחים. לדוגמא, דמיינו שאתם מגיעים אל קיוסק כדי לרכוש פחית קולה העולה שמונה שקלים כאשר בעל הקיוסק מציע לכם לרכוש פחית "קולה" של חברה שמעולם לא שמעתם עליה לפני כן, אך במחיר של חמישה שקלים, האם תעשו זאת? כנראה שלא (עם יוצאים מן הכלל כמובן!), כיוון שאתם כבר סומכים על המותג המוכר והאהוב עליכם, ואנשים רבים מעדיפים לשלם מחיר גבוה יותר כאשר הם יודעים בדיוק מה הם מקבלים בתמורה.

מעוניינים בשירות מיתוג חברות מקצועי לעסק שלכם? הכירו את WELINK

שתפו

מאמרים שכדאי לקרוא